Atimo is al 25 jaar specialist in urenmanagement! Wij zijn in 1994 begonnen als leverancier van systemen op het gebied van tijdregistratie. In de jaren is er veel veranderd in de manier van werken. Ook onze organisatie en onze oplossingen hebben enorme veranderingen doorgemaakt. Wat zijn belangrijke ontwikkelingen en hoe is Atimo 25 jaar geleden ontstaan?
Het ontstaan
In mei 1994 richtten Jacob van Steenselen, Jon Graven, André Stooker en Jozé van Schaik Atimo op. Ze waren op dat moment allen werkzaam bij een werkgever die als core business gespecialiseerd was in winkelautomatisering en daarnaast ook tijdregistratie deed. Er lag bij dit bedrijf minder nadruk op tijdregistratie en zo kwamen de vier oprichters in spé tot de overtuiging om zelf een onderneming te starten waarbij ze er van overtuigd waren dat ze een beter en vooruitstrevend product konden leveren. De naam ‘Atimo’ was een noodgreep. Het was de bedoeling om als Personeelstechniek B.V. door het leven te gaan, maar deze naam is door de Kamer van Koophandel afgewezen als ‘te algemeen’. Na lang nadenken en een brainstormsessie kiezen de oprichters – in tijdnood gekomen – uiteindelijk voor Atimo. Dat Attimo zelfs Italiaans is voor ‘een moment’ daar komen ze pas later achter. In juli 1994 wordt het kleine kantoor op Planetenbaan 16 in Maarssen in gebruik genomen. Vanuit dit adres wordt het eerste elektronische tijdregistratiesysteem met het softwarepakket Tijdbeheer geleverd bij de eerste eindgebruiker. Rond 2000 is Time-Wize geïntroduceerd en met de webtoepassing is dit Time-Wize Experience geworden. Time-Wize Saphir is de huidige generatie urenmanagementsoftware.
De oplossing
Organisaties zijn in de loop van de tijd anders gaan werken, zo efficiënt en flexibel mogelijk. De behoefte aan betrouwbare managementinformatie over de arbeidstijd en de daarmee samenhangende kosten is toegenomen. Bovendien willen organisaties tegenwoordig meer kunnen dan alleen tijd registreren. Onze oplossing is dan ook steeds verder uitgebreid om aan te blijven sluiten bij de huidige manier van werken en de behoeftes op de markt.
Organisaties willen die geregistreerde tijd kunnen uitsplitsen en deze input ook kunnen gebruiken voor andere toepassingen zoals de salarisverwerking, financiële boekhouding, project- of orderadministratie. En zo komen we bij onze totaaloplossing rondom tijd: urenmanagement. Onze specialiteit.
Wij ontwikkelen onze software al 25 jaar in eigen huis. Hierdoor kunnen wij flexibel inspelen op nieuwe ontwikkelingen in de markt, wijzigingen in de wetgeving en suggesties en ideeën van onze eindgebruikers. We hebben al veel organisaties kunnen helpen met onze softwareoplossingen. Daar zijn we trots op! Zo hebben we veel oplossingen kunnen bieden bij bedrijven die actief zijn in de dienstverlening, overheid, handel en industrie.
De fusie
In 2017 zijn we gefuseerd met TransQuest: specialist in het ondersteunen van organisaties met het lokaliseren en beveiligen van mensen en middelen. TransQuest en Atimo hadden eerder al veelvuldig en succesvol samengewerkt. De organisaties vallen nu onder dezelfde holding, de AtiQx holding, en opereren vanuit Utrecht.
Onder AtiQx holding vallen ook SmartteQ en TQ-Lab. AtiQx holding telt nu ongeveer 60 werknemers na de recente overname van Gonen Automation Services. Gonen Automation Services en TQ-Lab zijn gevestigd in Dordrecht.
Lees hier meer over de samenstelling van AtiQx.
AtiQx in de toekomst
Wij willen oplossingen blijven bieden die goed aansluiten bij de eisen en wensen van de klanten én bij deze tijd. “Uiteraard doen wij dingen niet zomaar. Het is onze visie om organisaties met onze producten en diensten optimaal te ondersteunen op het gebied van urenmanagement en toegangscontrole. Wij willen software leveren die de bedrijfsprocessen optimaliseert. Software die goed blijft aansluiten bij uw eisen en wensen én bij deze tijd. Software die intuïtief werkt en die veel gebruikersgemak biedt. Software met toegevoegde waarde.”