Je bent hier:

Registreren met een moderne prikklok

Natuurlijk kun je alles met de hand bijhouden. Maar dat kost veel tijd en levert vaak fouten op in de registratie. Daarom is het administratieve proces rondom arbeidstijd en toegang steeds vaker geautomatiseerd. Hierbij gebruiken medewerkers een moderne prikklok in de vorm van een terminal of een app om hun toegang of werktijden te registreren. Ook maken ze boekingen op een ‘virtuele prikklok’ via het web. Dat sluit goed aan bij de wens van organisaties en medewerkers om altijd en overal te kunnen werken.

Moderne prikklokken

Met een moderne terminal kun je werktijden en toegang nauwkeurig en efficiënt registreren. Of je legt de tijd vast met een slimme app.

Tijdregistratie- en toegangsterminals Atimo

Wij leveren prikklokken en toegangscontroles in verschillende soorten en maten. Van eenvoudige prikklokken voor een beperkt aantal medewerkers tot zeer geavanceerde terminals voor tijdregistratie en toegang, gekoppeld aan het Time-Wize Experience urenmanagementsysteem. Dus geen handmatige invoer meer of ‘gedoe’ met een ouderwetse prikklok of stempelklok, maar gemak met een geautomatiseerd kloksysteem voor werktijdregistratie en het registreren van aanwezigheid.

De Time-Wize Experience software bepaalt de functionele inzetbaarheid van onze terminals. Dat betekent dat je deze – afhankelijk van het model – kunt inzetten voor tijdregistratie, aan- en afwezigheidsregistratie, kostenplaatsregistratie, werkorderregistratie, datacollectie of toegangsbeheer. Onze terminals zijn eenvoudig in de bediening en leesvorm-onafhankelijk. Dat betekent dat ze te combineren zijn met diverse leesvormen zoals voorhoud (proximity), mifare (chipkaart), key-touch, barcode en biometrie (vingerlezing).

Slimme apps

Het registreren van werktijden kan natuurlijk via een terminal maar het is eigenlijk ook net zo makkelijk om dat via een app te doen.

Registratie met vingerscan

De vingerscan is een veilig en verantwoord alternatief voor de prikklok en de toegangspas.

Vingerscan als prikklok of toegangspas

Steeds meer organisaties kiezen voor de vingerscan. Dat geeft immers minder gedoe met vergeten, zoekgeraakte of kapotte pasjes. Ook kunnen medewerkers niet meer onderling pasjes uitwisselen, voor elkaar klokken of een pasje meegeven om een deur te openen waar de ander eigenlijk geen toegang heeft. Tevens zijn er minder kosten doordat er geen passen meer nodig zijn.
Voor de medewerkers zelf is belangrijk om te weten dat hun privacy gegarandeerd is en blijft. De vingerscan maakt immers geen te herleiden vingerafdruk, maar vertaalt de scan naar een template. Die is niet te herleiden tot een (vinger)afdruk en daarmee het individu en dus ook niet te gebruiken voor andere toepassingen.
Meer weten over hoe veilig en privacy-vriendelijk biometrie is? Lees dan het whitepaper over biometrie en urenmanagement van Nederland ICT.