Privacy document KubiQ-Hours App

 

(21 december 2020)

Dit document is opgesteld om de gevraagde machtigingen in onze KubiQ-Hours App voor Android/iOS te verklaren. Het implementeren van nieuwe functionaliteiten in onze app zorgt ervoor dat we regelmatig nieuwe machtigingen moeten vragen aan de gebruiker. Volgens beleid van Google en Apple moeten de gevraagde machtigingen inzichtelijker worden voor deze gebruiker. Hierdoor wordt snel de vraag opgewekt waarvoor de verschillende machtigingen dienen. Wij hebben hiervoor een speciaal document opgesteld, zodat het voor een ieder duidelijk mag zijn waarom wij bepaalde machtigingen vragen. Wij zullen nooit machtigingen vragen zonder deze daadwerkelijk nodig te hebben en zullen hier uiteraard nooit misbruik van maken.

Welke machtigingen vragen wij en waarom?

De door ons gevraagde machtigingen zijn te verdelen in vijf categorieën, welke hieronder uiteengezet en beschreven worden:

Locatie

Tijdens het maken van een boeking in de KubiQ-Hours applicatie zal de locatie meegestuurd worden in de database. Op deze manier is het mogelijk voor een leidinggevende waar de boeking op de telefoon is gedaan. Deze functionaliteit is toegevoegd om fraude te voorkomen bij het maken van boekingen. Deze locatiegegevens worden gekoppeld aan de gebruiker en zijn enkel inzichtelijk voor de gebruiker zelf en de direct leidinggevende.

Contacten

In het presentieoverzicht worden de medewerkers getoond, hiervan zijn eventuele details zichtbaar zodra op een medewerker geklikt wordt. Vanuit deze detailweergave is het mogelijk om een medewerker toe te voegen als contact in de telefoon, hiervoor moeten wij contacten kunnen ‘aanpassen’.

Telefoon

Vanuit het presentieoverzicht is het mogelijk om een contact te bellen (dit gebeurt alleen als de gebruiker zélf besluit dit te doen). Om te kunnen bellen, moet de app weten of het apparaat de mogelijkheid heeft om te kunnen bellen. Als de app bijvoorbeeld wordt gebruikt op een tablet zonder simkaart, dan moet deze functie uitgeschakeld worden.

Opslag

De app dient af en toe informatie op de apparaatopslag weg te kunnen schrijven, of te kunnen lezen. De app slaat, indien er gebruik wordt gemaakt van de webklok, altijd een boekingenlijst op. Dit maakt het mogelijk om inzichtelijk te krijgen welke boekingen een gebruiker met de telefoon heeft gemaakt. Bovendien is het mogelijk om de gemaakte lijst te verzenden via e-mail.

Overig

  • volledige netwerktoegang

Voor uitwisseling met de webservice (het ophalen van Time-Wize data) is netwerktoegang nodig.